V sredo, 18. 12. 2024, so imeli učenci od 6. do 9. razreda kulturni dan, na katerem so sodelovali v mednarodnem projektu Pišem za pravice ter razpravljali in razmišljali o letošnji temi Otroškega parlamenta z naslovom Šolski sistem.
Dogodka Pišem za pravice, ki poteka pod okriljem Amnesty International Slovenija, se je že dvanajstič zapored udeležila tudi naša šola. Po uvodni predstavitvi posameznikov in skupine, ki je potekala v avli šole, so učenci skupaj z razredniki v matičnih učilnicah pisali apele in solidarnostna sporočila. Tokrat so pisali za Danga Dinha Bacha iz Vietnama, Manahel al Otaibi iz Savdske Arabije, ljudstvo Wet’suwet’en iz Kanade, Neth Naharo iz Angole in romske prebivalce iz JV Slovenije. Skupaj so napisali kar 251 apelov in 67 solidarnostnih sporočil.
PRAVICE
Moje pravice, moj glas.
Pravica do sreče,
pravica do sanj,
da rastem in se učim,
to je moj plan.
Spoštovanje, mir in
ljubezen
naj vodijo nas
v svetu, kjer so pravice
naš glas.
Jakob Aljaž Medenjak, 6. a
Nato so se znova zbrali v ali šole, kjer so prisluhnili nadaljnjim navodilom. Vsaka skupina je razmišljala, debatirala, kritično vrednotila dve podtemi Otroškega parlamenta. Te so bile: odnosi in sodelovanje, učne vsebine in šola za življenje, metode in načini učenja/poučevanja ter vrednote in odgovornost. Ob tem so reševali tudi spletno anketo, ki so jo skupaj z mentorico pripravili mladi parlamentarci šole. Izsledke ankete in povzetke dela vseh skupin bodo mladi parlamentarci predstavili učencem februarja 2025.
Barbara Cotič Papotnik, koordinatorica kulturnega dne